Pentru asigurarea fluenţei în intersecţie, în conformitate cu capacităţile de trafic existente şi prognozate este necesar să se renunţe la dirijarea circulaţiei prin semafor şi organizarea acesteia într-un sistem mai eficient, care să asigure o mai mare siguranţă şi capacitate sporită a circulaţiei în intersecţie, precum şi să i se confere un aspect nou, modern. În acest sens soluţia preconizată se caracterizează prin următoarele elemente:
- tipul intersecţiei: giratorie
- numărul de ramuri: patru
- insula centrală: circulară cu diametrul D = 12 m
- protecţie insula centrală: trotuar de 0,75 m lăţime executat la +5 cm faţă de asfalt
- inelul de giraţie: alcătuit din trei benzi dintre care o bandă de 4,00 lăţime şi două benzi de 3,50 m lăţime
- insule separatoare ale sensurilor de circulaţie: în număr de patru, câte una pe fiecare ramură, cu lungime de 14,0 m, atât insula centrală cât şi insulele separatoare de sensuri se vor încadra cu borduri de beton 20 x 25 cm denivelate
- racordările între diferite braţe ale intersecţiei se vor face cu raze circulare, de dimensiuni diferite, conf. detaliilor din proiect.
Circulaţia pietonală se va face în afara inelului de giraţie, pe la capetele insulelor de separaţie a fluxurilor, gradul lor de expunere fiind redus. Ca urmare circulaţia pietonală este îndepărtată de perimetrul central al intersecţiei şi ca atare nu se perturba circulaţia în giratoriu şi în acelaşi timp nu este influenţată de aceasta.
Pentru buna funcţionare a intersecţiei proiectate, sunt necesare şi reglementări pentru diferite tipuri de reţele.
În acest sens, în documentaţie au fost prevăzute o serie de lucrări, pentru asigurarea necesarului de iluminat, canalizare ş.a.
Privitor la iluminatul stradal s-au prevăzut următoarele lucrări:
- dezafectarea stâlpilor de iluminat existenţi, care vor rămâne în carosabil, după extinderea părţii carosabile;
- amplasarea unor stâlpi noi de iluminat stradal cu o înălţime de 10 – 11 m, cu două braţe, la marginea trotuarelor proiectate;
- amplasarea unor stâlpi pentru iluminat insulele separatoare de sensuri cu înălţime de 4,50 m, câte doi pe fiecare insulă, cu trei braţe, poziţionate conform planului de situaţie
- amplasarea unor stâlpi pentru iluminat insula circulară cu înălţime de 6,0 m, cinci bucăţi, poziţionaţi conform planului de situaţie
- completarea gurilor de scurgere pentru preluat apele meteorice, pe fiecare ramură a intersecţiei, poziţionate conform planului de situaţie
- trasarea unor guri de scurgere existente, la rigole nou create, poziţionate conform planului de situaţie
- devierea conductei de gaz situată pe trotuarul străzii Anghel Saligny, care alimentează unitatea de panificaţie existentă, care este aparentă (la aproximativ 40 cm deasupra trotuarului); aceasta va fi poziţionată în tranşee, sub nivelul trotuarului, pentru a preveni eventualele incidente nedorite, ce ar putea apărea datorită acesteia.
- aducerea la cotă a capacelor, căminelor, gurilor de scurgere, capişoane de protecţie a tuburilor de aerisire gaze etc, în conformitate cu cotele proiect de la nivelul stratului de uzură, a noii îmbrăcăminţi asfaltice.